原曲:

 

中文歌詞版:



Hole – Celebrity Skin 明星之膚

[Verse 1]
Oh, make me over
讓我改頭換面吧
I'm all I want to be
我就是一切 我想要成為
A walking study In demonology
惡魔學裡的活研究品

 

[Chorus]
Hey, so glad you could make it
嘿 真高興你可以做到
Yeah, now you really made it
耶 現在你真的做到了
Hey, so glad you could make it now
嘿 真高興你現在可以做到

 

[Verse 2]
Oh, look at my face
看著我的臉
My name is might have been
我的名字本來可以出現
My name is never was
我的名字從來沒有出現
My name's forgotten
我的名子已經被遺忘
Hey, so glad you could make it
嘿 真高興你可以做到
Yeah, now you really made it
耶 現在你真的做到了
Hey, there's only us left now
嘿 這裡只剩下我們了

 

[Post-Chorus]
When I wake up in my makeup
當我在我的妝容中醒來
It's too early for that dress
那件洋裝太老氣了
Wilted and faded somewhere in Hollywood
就像在好萊塢某處枯萎和消逝的一時流行
I'm glad I came here with your pound of flesh
我很高興能和你的肉體一起來到這裡
No second billing cause you're a star now
不用再次宣傳 因為你現在已經是個明星了
Oh, Cinderella
Oh 仙杜瑞拉
They aren't sluts like you
他們不像你是個蕩婦
Beautiful garbage beautiful dresses
美麗的謊言 漂亮的洋裝
Can you stand up or will you just fall down
你能夠撐住嗎 或是乾脆直接放棄

 

[Verse 3]
You better watch out
你最好小心點
What you wish for
你所追求的東西
It better be worth it
它最好是真的值得
So much to die for
它需要犧牲好多東西

 

[Chorus]
Hey, so glad you could make it
嘿 真高興你可以做到
Yeah, now you really made it
耶 現在你真的做到了
Hey, there's only us left now
嘿 這裡只剩下我們了

 

[Post-Chorus]
When I wake up in my makeup
當我在我的妝容中醒來
Have you ever felt so used up as this?
你是否曾經有感到如此地筋疲力竭
It's all so sugarless
它就是這麼無趣
Hooker, waitress, model, actress
妓女 女服務生 模特兒 女演員
Oh, just go nameless
匿名就好了
Honeysuckle, she's full of poison
金銀花 她全是毒
She obliterated everything she kissed
她毀了所有她親過的東西
Now she's fading somewhere in Hollywood
她現在好萊塢的某處漸漸地凋零
I'm glad I came here with your pound of flesh
我很高興能和你的肉體一起來到這裡

 

[Outro]
You want a part of me
你想要一部分的我
Well, I'm not selling cheap
這個嘛 我的價格不便宜
No, I'm not selling cheap
不 我的價格不便宜

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    漫威 驚奇隊長片尾 彩蛋
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Will 威爾 的頭像
    Will 威爾

    威兒的小天地

    Will 威爾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()